Recuperare amiabil instanta reusim recuperari debite onorariu succes facturi contract scadenta plati firme companii
Onorariu succes recuperare creante tarife recuperari debite procent dupa ce recuperam datorii comision
Recuperare creante debite datorii reprezentare in toata Romania pe judete  recuperari in teritoriu zona
Recupit si Asociatii firma recuperare creante
Specialisti recuperari creante debite datorii firme
Procedura top firme recuperari creante recuperare debite recuperatori datorii
Creditori recuperare debitori recuperari firme creante debite datorii
Recuperari facturi contracte scadente recuperare amiabil debite datorii companii colectare creante
Avocati mediatori juristi firma recuperare creante recuoerari debit recuperam datorie
Firma recuperari creante firme datorii specialisti recuperare angajament de plata avocati negociatori
Onorariu succes tarif recuperari creante debite datorii firma
Investigatii private firme raport bonitate companie recuperare creanta datorie debit lista rau platnici tepari
Recuperare amiabila datorii recuperari creante instanta pentru firme
Specialisti juristi executori experti contabili lichidatori judiciari falimente firme insolvente recuperare creante debite datorii
Recuperatori debite datorii motive legislatie recuperari top avocatura business afaceri recuperare bilet la ordin fila cec cambie

Contact rapid

» Formular contact
Phone

Telefon

021.211.44.33

Clientii bancilor se pregatesc de atac

Sursa – www.licitatiijuridice.ro            

Data   – 02.10.2013

Foto   – Recupit & Asociatii

Deşi iniţial, inclusiv prin intervenţii ale guvernatorului Mugur Isărescu, BNR a părut că nu ar agrea aceste noi prevederi, în ultima lună poziţia BNR s-a schimbat. “Legea e lege”, a comentat ieri Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR.



Despre ce este vorba? Schimbările aduc noi drepturi consumatorilor. Astfel, dacă Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorului sau o asociaţie a consumatorilor obţine o decizie a instanţei că anumite clauze din contractele de servicii sunt abuzive, atunci prestatorul de servicii este obligat să elimine clauzele din toate contractele de acel tip. Asociaţiile care pot obţine aceste sentinţe în instanţe trebuie însă să aibă statut juridic şi minim 3.000 de membri.



Prevederile se aplică şi contractelor de credit. Iată ce spune legea de aplicare a Codului Civil 193/2000, republicată în august 2012: “Instanţa, în cazul în care constată existenţa clauzelor abuzive în contract, obligă profesionistul să modifice toate contractele de adeziune în curs de executare, precum şi să elimine clauzele abuzive din contractele preformulate”.



Astfel, dacă o asociaţie de clienţi care dă banca în judecată obţine, de exemplu, o decizie prin care un anumit comision este considerat abuziv, comisionul va trebui să dispară din toate contractele de acelaşi tip încheiate de bancă. Atât reprezentanţii bancari, cât şi specialiştii din piaţă, au estimat că băncile ar putea pierde între 1,1 şi 1,5 miliarde de euro, prin aceste prevederi.



REACŢIA BANCHERILOR: DE CE LEGEA E RETROACTIVĂ?



Ieri, piaţa bancară a intrat în silenzio stampa. Bancherii au căzut de acord să existe o singură reacţie, oficială, prin Asociaţia Română a Băncilor (ARB). ARB s-a limitat să comunice că dacă bancherii nu vor fi mulţumiţi de decizia tribunalului, îşi rezervă dreptul de a face recurs la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.



Alţi reprezentanţi ai bancherilor au fost însă mai vocali şi ne-au făcut câteva comentarii, legate de nemulţumiri. Ei acuză în primul rând “retroactivitatea” noilor prevederi, anume că acestea se vor aplica nu doar contractelor ce vor fi încheiate de acum încolo cu
clienţii, ci şi celor deja în derulare.



Directiva Europeană, implementată prin aceste noi articole, se aplică doar viitoarelor contracte, spun bancherii. Însă, spun apărătorii clienţilor, prea puţine contracte de credit se mai încheie din octombrie 2013 încolo, mai ales că este criză. Pentru a fi într-adevăr
eficiente, noile prevederi trebuie să se aplice şi creditelor în derulare, spun ei.



APLICARE “IN EXTENSO”



O altă nemulţumire a bancherilor se leagă de faptul că noile prevederi introduc mai multe drepturi decât directiva europeană şi par să contrazică unele prevederi din Codul Civil. “Asistăm la o mare bâlbă juridică. Sub pretextul implementării unor directive, reuşim să contrazicem nu doar directiva în cauză, ci şi legile naţionale, începând cu Constituţia şi continuând cu Codul Civil”, au comentat pentru EVZ reprezentanţii bancherilor.



Concret, aceştia reclamă faptul că în Codul Civil există o prevedere care interzice extinderea unei decizii în instanţă la toate situaţiile de acel tip. În schimb, legea 193/2000, de aplicare a Codului Civil, include şi această prevedere. “Nici măcar nu se specifică faptul că se va face o excepţie de la acea prevedere a Codului Civil”, spun
reprezentanţii mediului bancar. “În condiţiile unui climat socio-politic şi a unei legislaţii atât de incerte, investiţiile străine pot deveni istorie pentru România”, au mai comentat bancherii.



Un tribunal specializat. Bancherii îşi rezervă dreptul să conteste.



Pentru soluţionarea proceselor privind clauzele abuzive se va înfiinţa un nou tribunal, specializat în domeniile societăţi, registrul comerţului, concurenţă neloială şi insolvenţă la nivelul municipiului Bucureşti şi care ar putea primi şi competenţa de soluţionare a acestei categorii de cauze, a comunicat Minsterul Justiţiei. Depinde de o decizie a Senatului ca tribunalul să fie înfiinţat cât mai curând.



“Împotriva hotărârii astfel pronunţate (în cadrul acestui tribunal – n.r.) se poate exercita numai calea de atac a apelului care va fi judecat de către Curtea de Apel”, mai scrie în comunicat. Cu toate astea, bancherii au comunicat ieri prin ARB că, în cazul în care vor fi nemulţumiţi de decizia tribunalului, îşi rezervă dreptul de a face recurs la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. “Dacă legea le permite să apeleze doar la Curtea de Apel, nu au cum să facă recurs la Curtea de Casaţie şi Justiţie. Încearcă doar să tărăgăneze
lucrurile”, a spus avocatul Vicenţiu Coltuc, pentru EVZ.


Ce pot obţine clienţii ?


Relaţia dintre clienţi şi bănci a cunoscut prima răcire accelerată în 2010, când a apărut Ordonanţa 50 privind contractele de credit pentru consumatori. Aceasta impunea o serie de limitări în contractele bancare, inclusiv diminuări de comisioane. Atunci au apărut primele procese colective intentate de clienţi băncilor, pe tema clauzelor
abuzive. Multe procese au fost deja soluţionate, printr- o decizie defavorabilă băncilor.



“Însă, există o mulţime de clauze abuzive încă în vigoare. Singura “curăţare” de contracte s-a făcut numai în cazul acelor câteva mii de dosare unde a existat câştig de cauză în instanţă. Există milioane de clienţi care suportă în continuare clauzele abuzive”, ne-a declarat avocatul Gheorghe Piperea, care a reprezentat în instanţă mii
de clienţi.



Comisioanele redenumite în contractele de credit, pentru a părea legale, prevederile care cresc anumite costuri, ar putea să dispară din toate contracte odată cu intrarea în vigoare a noilor prevederi, dacă băncile nu pot dovedi că au negociat aceste costuri cu clienţii, spune Gheorghe Piperea. - articol preluat integral de pe www.licitatiijuridice.ro

Sursa – www.licitatiijuridice.ro            

Data   – 02.10.2013

Foto   – Recupit & Asociatii

 

 

Reclama creanta

Reclama o creanta !

Aveti un contract nerespectat, facturi fiscale scadente, fila cec sau bilet la ordin cu refuz la plata ?

Va invitam sa il inscrieti aici, spre o rapida rezolvare!
» Apasa aici

Recupit & Asociatii recuperare creante

Onorariu succes

Recuperari profesionale creante, debite, datorii, cu reprezentare pe intreg teritoriul Romaniei.
Lucram numai pe baza de onorariu succes.
» Apasa aici

Consultanta gratuita recuperari

Consultanta gratuita

Daca aveti intrebari generale despre recuperarea sumelor restante de bani, va invitam sa ne contactati.

Consultanta gratuita pentru toti clientii nostri.
» Apasa aici


Vino alaturi de noi!

Parteneri recuperatori
Plata la recuperare

Onorariu succes la recuperare

Onorariu succes recuperare tarife recuperari debite comisioane recuperatori datorii dupa incasare la recuperare